חלוקת רכוש בגירושין

חלוקת רכוש בגירושין

חשוב לברר כמה רכוש יש לכם לחלוק

מעשים שבכל יום, שחלוקת הרכוש הינה סלע המחלוקת בהמון תיקי גירושין. עדיף להגיע להסכמה. אולם לצערנו כשאין הסכמה, כדאי לקחת טוען רבני מומחה שיעמוד על זכויותיכם. אולם מוטל עליכם לברר היטב, מהו באמת היקף הרכוש שבבעלותכם. דבר מצוי הוא, שבן הזוג יעשה ככל שביכולתו להסתיר רכוש על מנת לקבל יתרון בחלוקת הרכוש ועליך לעשות כל שניתן על מנת למנוע זאת. כיצד?

א. במקרה שבו יש חשש כי קיים רכוש שאינכם מודעים לו, מומלץ לשכור את שירותיו של חוקר פרטי, אשר יבצע חקירה כלכלית מקיפה. מהלך זה יכול להבטיח את זכויותייך בהליך הגירושין ועל כן, אל תהססו לפנות לחוקר פרטי אם צורך.

ב. על ידי איסוף של כל המידע הכלכלי אודות מצבכם: תלושי שכר, תדפיסים של חשבונות הבנק וקופות הגמל ואישורים בטאבו של נכסי נדל"ן כן, ערכי רשימה מסודרת של המטלטלין שבבית.

ג. אם יש חשש ממשי לכך שינסו להבריח נכסים,  באפשרותך להוציא צו מניעה אשר ימנע ממנו לבצע פעולות ברכוש. בדבר אפשרות זו, עליך להיוועץ כמובן עם הטוען רבני שלך.

חזקת השיתוף, ועיקרון איזון משאבים

חזקת השיתוף אשר חלה רק על זוגות שנישאו עד 1.1.74, לפיה כל רכוש ו/או כספים שנצברו במהלך חיי הנישואין שייכים לבני הזוג באופן שווה על אף שהרכוש או הכספים רשומים על שם אחד מבני הזוג. החזקה קובעת שאם בני הזוג ניהלו מינימום של חיים משותפים תחת קורת גג אחת, כל אחד תרם את חלקו למשפחה בדרכו הוא ולכן כל הרכוש שייך לשני הצדדים בלי כל קשר לשאלה על שם מי הוא רשום. אמנם כלל זה אינו חל על רכוש שהתקבל בירושה או במתנה מקרובי משפחה.

על בני זוג שנישאו לאחר 1.1.74 חל חוק יחסי ממון בין בני זוג התשל"ג – 1973 המחיל על בני הזוג את עקרון איזון המשאבים. עקרון זה קובע כי עם פקיעת הנישואין עקב גירושין או עקב מותו של בן זוג זכאי כל אחד מבני הזוג למחצית שוויים של כלל נכסי בני הזוג, למעט – (1) נכסים שהיו להם ערב הנישואין או שקיבלו במתנה או בירושה בתקופת הנישואין.(2) גימלה המשתלמת לאחד מבני הזוג על-ידי המוסד לביטוח לאומי, או גימלה או פיצוי שנפסקו או המגיעים על פי חיקוק לאחד מבני-הזוג בשל נזק גוף, או מוות. (3) נכסים שבני הזוג הסכימו בכתב ששוויים לא יאוזן ביניהם.

תפקידו של טוען רבני בחלוקת רכוש

חלוקת רכוש לא פעם מובילים לסכסוכים בין בני זוג, לכן חשוב שהחלוקה תתבצע בהתאם להבנת החוק, הזכויות והפסיקה. ניהול חלוקת הרכוש בצורה יעילה ומקצועית דורש ניסיון ומיומנות של שנים בתחומי המשפט, וכן בגישור מקצועי וביכולת לנהל משא ומתן בצורה מוצלחת. היות ולרוב בני הזוג נמצאים בסערת רגשות, לכן חשוב שיתווך ביניהם טוען רבני מנוסה ששם מול עיניו לראות בטובתם האישית, ויכול להציג בפניהם את האפשרויות הקיימות.

במשרד טו"ר הרב יצחק הדר חרטו על דגלם שמדובר בנושא מורכב מבחינה אישית ומשפטית, ולכן יושבים על הגדר עבור כל לקוח בכדי שיקבל את כל המגיע לו עד הפרוטה האחרונה. הניסיון הרב שלנו מאפשר לנו לראות את התמונה הכללית ולהתייחס לכל ההיבטים הקיימים, בכדי לנהל את חלוקת הרכוש בצורה מיטבית ולשביעות רצונכם המירבית שיהיה בהצלחה!

למידה נוסף
השאירו פרטי התקשרות
ונחזור אלייכם